الحیات: عراق با هماهنگی روسیه در صدد ارائه راه حلی برای سوریه است
نوشته شده توسط : swot

به نوشته این روزنامه، همچنین قرار است یك هیات از مخالفان سوری به منظور آغاز كارآمد سازی راه حل پیشنهادی پس از نشست سران اتحادیه عرب در بغداد، عازم عراق شوند.

نشست سران اتحادیه عرب در بغداد قرار است 29 مارس جاری (دهم فروردین آینده ) برگزار شود.

به نوشته الحیات، عراق پیش از این راه حلی را برای بحران سوریه ارائه كرده بود كه برخی از كشورهای عربی ضمن خودداری از تایید راه حل مزبور، آن را خروج از اجماع عربی دانستند.

در این میان، عبدالسلام المالكی از اعضای فراكسیون دولت قانون گفت كه از مدتی قبل، تماس با روسیه در خصوص كارآمد سازی راه حل پیشنهادی عراق آغاز شده است و این راه حل به طور اصولی به تشكل موسوم به 'شورای ملی سوریه' كه نماینده مخالفان این كشور به شمار می آید عرضه شده و این شورا از آن استقبال كرده است.

به گفته وی، در راه حل پیشنهادی عراق، تسریع انتخابات مجلس و گفت وگوی معاون رئیس جمهور با مخالفان، پیشنهاد و اعلام شده است كه بهتر است این مذاكرات در بغداد یا محل دیگری كه بعدا مشخص خواهد شد، برگزار شود.

المالكی گفت كه عراق اوضاع جاری سوریه و برخی كشورهای عربی را به دلیل دخالت القاعده در تحولات آن و تاثیر آن بر اوضاع عراق، نگران كننده می داند.

به گفته وی رئیس هیات عراق در نشست بغداد، دیدگاه كشورش را در خصوص بحران سوریه اعلام خواهد كرد.

المالكی در مورد اینكه آیا راه حل پیشنهادی عراق در خصوص بحران سوریه در نشست بغداد مطرح خواهد شد یا پس از آن اطلاعی نداده و تاكید كرد كه كشورش در خصوص سوریه به توافق عربی پایبند است.

این درحالی است كه علی الدباغ سخنگوی دولت عراق نیز پیش از این گفته بود كه در نشست بغداد سعی خواهد شد كه در خصوص بحران سوریه توافق نظر عربی حاصل شود .

وی تصمیم گیری های مهم در نشست بغداد مانند مسلح كردن مخالفان سوریه و یا فراخواندن بشار اسد به كناره گیری از قدرت را بعید دانست.

پیش از این یك هیات عراقی در ماه دسامبر گذشته و پس از پیشنهاد میانجیگری برای حل بحران سوریه ، به ریاست فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق با نبیل العربی دبیر كل اتحادیه عرب دیدار كردند.

مترجمام**1110**1369





:: برچسب‌ها: طبیعت , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: